hétfő, január 04, 2010

36. hét és minden ami eddig kimaradt

Elteltek az ünnepek. Nekem már elég fárasztó volt a rokonsággal teli néhány nap, a felszedett plusz kilók sem használtak az amúgyis nehézkes mozgásomnak (karácsony estére már négy félkilós mákos bejglin voltam túl), és csak az ünnepek utáni leengedésben vettem észre, hogy valószínűleg kicsit túlpörgettem magam , a három wamp, a karácsonyi készülődés..., egy hétig szinte csak aludtam:)

Évek óta hatalmas, plafonig érő karácsonyfánk szokott lenni, de most nem vágytam rá, ráadásul nem is fotóztam még le, pedig ennek a dokumentálása is hagyomány már a blogomon (az első bejegyzésem is egy kép volt az akkori fánkról) Most viszont találtam egy képet (a férjem állandóan járkál utánam a géppel:)), amin félig-meddig látszódik:)



Köszönöm az ünnepi jókívánságokat,és bocsánat, hogy nem válaszoltam a levelekre, de már annyira másfelé járok:))
Szóval itt és most szeretnék mindenkinek nagyon sok boldogságot kívánni erre az évre!!!

A napokban ért a felismerés, hogy már a finisben vagyunk. Persze voltunk már szülésfelkészítőn a férjemmel, merthogy apás szülést tervezünk korábbi elhatározásommal ellentétben, láttunk már a világ minden táján lezajló születésekről szóló filmet, de a legutóbbi, szülésről szóló oktatófilm sokkoló volt! Kezdek kicsit félni, de ez amolyan várakozással teli félelem, nincs választási lehetőségem, szülni fogok, és kész:))

Amikor a filmben arról volt szó, hogy erre a hétre valószínűleg már mindent összekészítettünk a kórházba induláshoz, akkor összenéztünk a férjemmel. Nemhogy mindent, semmit sem, úgyhogy másnap irány egy nagyobb bababolt, gondoltam veszek pár apróságot, ráhangolódok a dologra, megnézem a kínálatot. Kezdjük a legegyszerűbbel, egy  cumisüveggel-gondoltam naivan-merthogy körülbelül százféle volt, különböző korú gyerekeknek más és más, de ez még mind semmi mert van altató, hasfájásra kialakított, lassú áramlású, és így tovább. Kezdtem besokallni. Eszembe jutott a saját gyermekkorom, amikor egyféle volt, mégis megfelelt, dehát mit lehet tenni választanom kellet, és fél óra után, amikor már rosszul voltam a csicsásabbnál csicsásabb daraboktól, vettem egy sima átlátszó cumisüveget. Nehéz menet volt! Mi lesz a babakocsinál??

 Varrni nem nagyon varrtam mostanság, bár kénytelen leszek újból nekiállni, mert még van pár megrendelésem erre a hónapra. A mostani kéréseket viszont sajnos, nehéz szívvel de már vissza kellett utasítanom.Persze titkon reménykedem, hogy néha azért lesz némi időm az alkotásra, de határidőkkel semmiképpen sem szeretném stresszelni magam. Nyáron viszont már tervezem, hogy újból kint leszek a wampon.

30 megjegyzés:

Dóri írta...

Jesszus, nincs még meg a babakocsi??? :) Najó, csak vicc volt. :) Szép nagy pocakod van, megértem, hogy már másfelé járnak a gondolataid. Én már két ilyen élményen túl vagyok, hidd el, nagyon jó lesz. Nem mondom, hogy nem fáj (sőt), de az idő megszépíti a tényleges fájdalmakat, viszont cserébe olyan élménnyel leszel gazdagabb, hogy csak na. Belegondoltál már abba, hogy anyukádnak milyen illata van? Neked is most ilyen anyaillatod lesz. Egy kis csöppség a te illatodat fogja soha el nem felejteni. Jaj, már ettől bőghetnékem van. :) Ne felejts el a szülőszobába labellót vinni, mert a lihegéstől piszkosul ki tud száradni a száj és olyan rossz szülés után még emiatt is szenvedni.
Ha gondolod szívesen küldök kórházba vivős cuccos listát.

Hunszil írta...

Kitartás, az a fontos, hogy érezd jól magad már amennyire ez a hastól lehet, csináld ami a kedvedre való :)

Ejjkukk írta...

:D
Jajj, de szupi!!!...és szerintem olyan izgi ez a dolog a végén... Jön a lótu-futi, a "már csak ennyi van hátra", meg a "kínyúlt a keze: de édes!"....
Amúgy mi a babakocsival 3x fürödtem be: a negyedik lett az igazi! Szóval ne siesd el a dolgot, ha nem muszály. Márpedig nem hiszem, hogy rögtön az első héten mentek nagy túrára.
Dóritól a Labelló jó ötlet! (...én még csak annyit tennék hozzá, hogy még véletlenül se egyél a szülőszobán szőlőcukrot!) Amúgy ne félj a szüléstől, ami másnak borzalmasnak tűnik: végül neked ( mint anyának) életed legnagyobb élmény lesz! -legalábbis a férjem szerint, merthogy én rózsaszín felhőként emlékszem rá.
Mikorra vagy kiírva?

Julcsi írta...

Örülök, hogy szokatlanul bőszavú voltál:) Jól áll neked a kismamaság!

enigma írta...

Anna, nekem az mondta az orvosom a szülésnél: ne izguljon, repülő még nem maradt fent és gyerek még nem maradt bent:)...na, most jól megvigasztaltalak, biztos...kívánok sok jót neked az elkövetkezőkre,
Kriszti

Vacskamati írta...

Most minden apróság (hasfájós vagy szilikonos cumisüveg) fontosnak tűnik, akkor csepp jelentősége sem lesz - és amit most jónak találsz, bebizonyosodik, hogy mégsem az igazi.. :D

Jó nézni, ahogy békésen horgolgatsz- olyan harmonikus körülötted minden... én nagyon szerettem ezt az izgatott várakozással teli időszakot.. de azért tényleg nyugodtabb, ha már össze vagy készülve.. :D

Mici írta...

Elképzeltem a férjedet, ahogy rohangál utánad a fotómasinával. Te meg közben olyan nagyon nem jössz ettől lázba. :) Én is örömmel olvastam a hosszú bejegyzésedet, és hihetetlen, hogy elrohant az idő. Már a finisben jártok.
Én is javaslok valamit, nekem bevált a harmadik gyerkőcnél a gimnasztikai labdán vajúdás. Pikk-pakk kipottyant belőlem a fiatalúr az előző kettő sok-sok órás vajúdáshoz képest.
És az meg annyira de annyira tetszik, hogy nem befolyásol a sok hülye színes, csilli-villi biszbasz a bababoltokban. Ja, és hogy még nincs összerakva semmid. :) Úgyis meg lesz minden, amire szükségetek lesz. Ja, a cumisüveg az tök fölösleges. Nekünk volt vagy 12, de soha, egyetlen slukkot sem szippantot belőlük egyik gyerekem sem. Na persze ehhez azért az is kellett, hogy volt tejem bőven. Ezt kívánom Neked is! És egy édes-bédes, tüneményes, nyugodt kicsi lánykát, aki mellett lehet olykor alkotni. :)

Zsuzsi írta...

Anna, örülök hogy hallok rólad, minden jót kívánok! A szüléssel kapcsolatban csak annyit tudok mondani amit a kisfiamnak szoktam mondani oltáskor:fájni fog, de gyorsan elmúlik!Amint kint van a bébi a fájdalom már a múlté mert felváltja a TÉNYLEG mindent elsöprő öröm!

mammka írta...

Annyira,de annyira jól tette a férjed,hogy ott állt lesben a fényképezővel: ez egy harmonikus,meseszép fotó,egy nyugodt,befelé várakozó kismamáról.
Legjobb dolog az életemben,hogy anya lehetek,immár három felnőttel,de ez is olyan jó!
Fárasztó lesz,meg szuper,meg minden!:)

Nova írta...

"az első bejegyzésem is egy kép volt az akkori fánkról" -fánk? Mi bejglit sütünk karácsonykor. (Ne is tagadd, hogy szinte már hiányoztak a borzalmas szóviccek :)

Cserfescsillag írta...

Örülök, hogy rátaláltam a blogodra. Nagyon szép kismama vagy. Ma a laborba tőlem is megkérdezték, hogy babát várok-e. Hát (sajnos) még nem, de remélem hamarosan én is édesanya leszek. Kitartás!

Karina írta...

Kedves Anna!
Ahogy megemlítetted az első Karácsonyt, első bejegyzésed, kedvet kaptam visszanézni, és képzeld, visszaolvastam szinte az egész blogodat! Bő egy éve olvaslak egyébként, de nagyon jó volt olvasni a korábbi írásaidat is. Nagyon tehetséges vagy, jó volt látni, milyen dolgok inspiráltak és mintha régebben tényleg többet írtál volna, jó volt olvasni a mai "bőbeszédű" bejegyzésedet, ahogy valaki megjegyezte előttem. Nagyon sok örömet kívánok a következő időszakra, melyet úgy hívnak, anyaság, és életed végéig tart majd. üdvözlettel, egy háromfias anya, Karina

kiseri írta...

Nagyon szép mama vagy...:) irigykedek, hogy már nemsokára karodba veheted a kislányod... én a szülést várom a legjobban, nagyon szépek voltak. Csatlakozom Micihez, a labda egy óriási segítség, cumisüveget mi se használtunk, pohárból meg szívószállal ivott a két kicsi, és amúgy meg bármit veszel előre, mindig lesz olyan helyzet, hogy valami hiányzik és rohanhattok az ügyeletes patikába vagy egy multiba...:) de most koncentrálj a szülésre, születésre, beszélgess olyanokkal, akiknek jó élmény volt, ne hallgass rémtörténeteket! És bízz magadban, a tested tudni fogja, mit tégy, csak add át magad a hormonoknak! Nagyon szép életet kívánok nektek!

anaisz írta...

Szia! :)

De édeseket írtál! :))

Szépek vagytok így együtt...


Jót nevettem a cumisüveges részen... eszembe jutott, hogy anno, mikor az első babámat vártam.. akkor annyit képzeltem el róla, hogy
1. majd ringatom .

2. cumisüvegből etetem..

3. mászik a földön :))))

ehhez képest az első kisfiam 5 hónapos korig nem látott cumisüveget.. a második pedig SOHA SOHA SOHA :)

ezért mosolyogtam csak a cumisüvegen... mert pont így voltam vele én is.. és biztos vagyok benne, hogy Ti sem fogjátok használni. Cseppet sem :)

hiszen ott a szopi a kis manócskának :)


Drukkolok a szülés végett, biztosan minden rendben lesz :)

vanessza.

kiseri írta...

Ez a blog hátha segít a pozitív szemlélésben meg a készülődésben:
http://dulavagyok.blogspot.com/

Náncsi írta...

Nahát micsoda szééép nagy babapocak:)))

Szigami írta...

De jó így is látni Téged, nagyon szép kismama vagy :) Nagyon bájos ez a kép :)

Miss Scotty írta...

Hidd el, nincs két egyforma szülés.A tiéd teljesen más lesz, mint azok, amiket megnéztetek.
Cumisüveg? Hát... az én lányaim nem fogadták el csak a cicit és a poharat, így megörökölte az unokahugi.
Kitartás, már mindjárt itt a vége, vagyis az új kezdet :)
Jó élményekkel teli szülést, sok erőt, türelmet, tejcsit és nem utolsó sorban egészséget kívánok!

Varázsollós Scotty

Aranka írta...

A szülésre felkészüléssel úgy voltam, hogy húztam-halasztottam a lelkileg ráhangolódást, és amikor elolvastam mások szülését... ki voltam tőle. Tudtam az enyém teljesen más lesz, odamegyek és csinálom amit mondanak, az első gyerekemmel 6 óra alatt "lerendeztük" a dolgot és csak 3 óra volt kellemetlennek mondható. A helyes légzésen nagyon sok múlik, ezt a szülésznőnek kell megmutatnia. Fontos a folyamatos mozgás (nem szabad lefeküdni)egy idő után teljesen kikapcsolsz és csak magatokra fogsz koncentrálni. Az utóbbira is készítsd fel a férjed mert ilyenkor nagyon zavaró tud lenni a férfiak aggódása. Előre mondd el neki mit szeretnél amikor melletted lesz. Egy két kisgyermekes anyuka. Szép egészséges babát kívánok, így ismeretlenül is.

Gabi írta...

Szia! Én 6 hónapja szültem, és a férjem végigszenvedte velem a 24 órát. Szerintem a biztatása nélkül nem tudtam volna végigcsinálni. Kívánom, hogy Neked gyorsabban menjen! Meglátod, amint a kicsit a hasadra teszik, minden fájdalmat elfelejtesz. Ami a varrást illeti, hát a szülés óta a szegény varrógép a sarokban áll. Pedig lenne motivációm és sok befejezni való munkám. De a kisfiam most az elsö helyen áll, és idövel biztos lesz egy pici szabadidöm. Majd tegyél képeket a blogra, annyira édesek az elsö babyképek.

Kicsoda írta...

Mostanaben naponta gondolok rad es mar nagyon varom a kisbabas kepeket!
Kitartas a vege a legnehezebb:-)

Lonci írta...

Én csak nagyon szép emlékeket kívánok Neked! Amikor először karodba foghatod pici gyermeked:-)))

Vacskamati írta...

Nézem a bloglistámon... 4 hete írtad, hogy 36.hét... Vajon mit csináltok most? Drukkdrukk... :D

M. írta...

Valószínűleg alszanak, tegnap mehettek haza a kórházból, múlt kedden született meg a baba, Anna szülinapján :)

Vacskamati írta...

Ó, de fantasztikus hír!! (Ezt honnan lehetett tudni? Valamiről lemaradtam.. :D) Nagy gratula a kis családnak! :)

Dóri írta...

Gratulálok a két szülinaposnak és az apukának is. :)

girzs írta...

Azt a mindenit, GRATULÁLOK!
Isten hozta a kicsit ebben a világban!Én is régóta lesem drukkolva a blogot. Ez a kettős szülinap pedig nagyon szép.
Sok boldogságot az új családnak!

kiseri írta...

Éljeeen! Annyit gondoltam rátok én is... illatos-babázós-szopizós-összebújós gyönyörű napokat kívánok nektek!

M. írta...

Bennfentes vagyok, Anna huga :) Minden rendben van velük, tesóm nagyon boldog, a pici gyönyörű, és nem azért mondom, mert az unokahugom, hanem mert tényleg az :) Hamarosan Anna is jelentkezik majd!

Dick0369 írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.