csütörtök, november 19, 2009

Bubble jet és az első kísérlet

Régóta kísérleteztem textilre nyomtatással, látván nagyon sok gyönyörűséget külföldi oldalakon, de az egyetlen lehetőség amit ismertem az a transzferfólia volt. Tudjátok, ez egy vékony, átlátszó műanyag bevonat, amire nyomtatni lehet, és utána felvasalni az anyagra. Moshatónak mosható, de akárhogy is, egy plusz réteget képez a textilen, merev, kissé fényes, így nem elég természetes a hatása, egyszóval nem tetszik.

Ahhoz hasonló hatást szerettem volna elérni, mint amilyenek a nyomott mintás anyagok.  Jó tudom, ez kicsit magas elvárás, de legalább valami megközelítőlegeset. Azután valahol hallottam a Bubble Jet folyadékról, és ma végre ki is próbálhattam, és tényleg szuper.  Jól látható, hogy a textil szálai ott, ahol nem fedi őket festék, gyönyörűen kirajzolódnak, nincs fölösleges bevonat. Pontosan ezt szerettem volna:)))



Cérnarajzaim eredeti, papíron lévő terveit csak beolvasom a gépbe, bármilyen méretre kicsinyíthetem, nagyíthatom, és kinyomtatva már készülhetnek is az új kitűzők, és más dolgok. Már van jópár ötletem:))

Leginkább az az előnye a cérnarajzokkal szemben, hogy egészen kis méretben is nagyon aprólékos rajzokat lehet készíteni. Ennek a kitűzőnek a közepén a rajz például mindössze 3.5 cm átmérőjű. A cérna vastagsága már nem engedné meg ezt a pici méretet, és ez új távlatokat nyit:))

A másik persze, hogy sokkal egyszerűbben, és gyorsabban elkészül, de ez nem azt jelenti, hogy felhagyok a cérnával rajzolással. Teljesen más a hangulata a két dolognak. Össze sem lehet őket hasonlítani.

A csodaszer nagyon egyszerűen használható.  Egy folyadék, amibe beáztatjuk az anyagot, majd száradás után rávasalva egy úgynevezett freezer papírra, már mehet is a nyomtatóba. A papír könnyedén lehúzható a nyomtatás után, és harminc perc száradás után má moshatóvá is válik az anyag.

Az egyetlen szépséghibája, hogy nálunk nem kapható, és hát nem túl olcsó mulatság, de a végeredményt látva megéri.

Végre elkészíthetem nagymamámnak az unokák fotóiból készült párnát karácsonyra:)

14 megjegyzés:

Karina írta...

Hű, nagyon izgalmasan hangzik. :-))
A múltkor kértél majom kötős leírást, én pedig felfedeztem, hogy egy nemrég vett könyvemben benne van (Tracy Chapman: Kötött játékok) magyarul a leírása. Ha szeretnéd lefénymásolom és elküldöm neked, vagy megpróbálom lefényképezni, mert szkennerem sajna nincs. Írj, ha szeretnéd: alfaro.carina(kukac)gmail.com

Ledeczki Anna írta...

Köszi, aranyos vagy, de nem tudok kötni:) Horgoltat kerestem, de nem találtam olyat, ami tetszett volna, úgyhogy most egér készül:)

Ejjkukk írta...

Ez nagyon jól hangzik! rengeteg fantáziát látok ebben a cuccban! Honnan lehet ilyet szerezni?
/Bár tudom, hogy könnyebb evvel a folyadékkal a minta kihozása, de azért ugye nem hagyod abba a cérnarajzolást? Olyan jól esik nézegetni őket!/

Ledeczki Anna írta...

A foltvarrás fórumon rendelte nekünk Dália, azt hiszem Németországból. Érdeklődj ott, azt hiszem máskor is lesz közös rendelés.

Nem,nem hagyom abba, ez egyáltalán nem váltja ki azt. Ezzel más típusú dolgokat érdemes megvalósítani

kwandera írta...

Úgy szeretek hozzád járni!!! :)
Nagyon finom, tényleg!
...de ez már szinte "sorozatgyártást" tesz lehetővé. Csak vigyázz! :)

Ledeczki Anna írta...

Igazad van, veszélyes terep.

Nem ígérem, hogy nem lesznek egyforma rajzok,lesznek, de teljesen más "körítésben".

krisztallit írta...

Már hallottam róla jókat, de nem igazán hittem el! Köszönöm, hogy megmutattad.

Fércművek írta...

Ilyesmit keresek égen-földön. Köszönöm, hogy megmutattad. Vékony textil filcet kerestem, de azt hiszem ez a tuti megoldás. :)

anaisz írta...

EZ nekem annyira tetszik!

Mónika írta...

nagyon izgalmas, én is szívesen kipróbánám, talán maaajd egyszer..:)

nagyon szép ez a kitűző, szeretnénk hamar látni a többit is!

Miss Scotty írta...

Anna, arról írnál pár szóban, hogy milyen nyomtatóhoz lehet használni? Mivel ismered a transzferfóliát, tudod,hogy ahhoz tintasugaras nyomtatót lehet használni. Valószínűnek tartom, hogy az általad leírt módszerhez is, de jó lenne biztosra tudni.
Előre is köszi a választ.

Üdv. Varázsollós Scotty

Ledeczki Anna írta...

Igen, úgy tudom, ezt is csak tintasugarashoz lehet használni, azon belül viszont bármilyenhez.

Violini írta...

Én is nagyon szeretem ezt a módszert! Ha Bécsben jártok, az Ungargassén van egy PW bolt, és ott is kapni. Ennél közelebb nincs, csak neten.
Nekem is a cérnás az igazi, de megértem az egyéb szempontokat is :-)
az unokás párnáról már nem is beszélve :-)

treboretta írta...

Hogy az ember milyen okos lesz ,ha betér egy ilyen érdekes oldalra pl.mint a Tiéd!!!!:)
Én is csak a transzferfóliás megoldást ismertem, de ez az ötlet...nem is tudom valahogy jobban hangzik....És már majdnem kerestem volna az interneten a megrendelési lehetöségeket,de köszi Zelnicének az infót, én Bécs mellett lakom, ugyhogy azt hiszem így egyszerübb lesz a vásárlás!:))))