kedd, július 21, 2009

Újra itthon

Sajnos:( Az elmúlt napokban ugyanis Franciaország déli részén, Sommieres-ben, egy középkori kis faluban laktam, ettem a kagylók és rákok tömkelegét, esténként pedig a közeli Junas-ba jártunk koncertekre:



Aki ismer, tudja hogy megőrülök Franciaországért, imádom, és irigykedve figyelem, ahogy az ottani emberek élni tudnak. Nyugodtak, kifinomultak, derűsek és rettentően jó az ízlésük legyen szó lakberendezésről, ételekről, vagy bármi másról. Na jó, Párizs a csúcs, de ezek a kis falvak, városok is zseniálisak. Itt, Sommieres-ben például minden szerdán kirakodóvásár van esténként, és piac szombatonként. Na de milyen piac,leírhatatlan. Sajtok, különlegesebbnél különlegesebb pástétomok (a férjem elég sűrűn jár Fro-ban és mindig hoz nekem, de sajnos most a tiltólistán szerepel:( ), lekvárok, sonkák, kagyló,olívabogyó, articsóka.... mind nagy kedvenceim. Ráadásul egymást érik a különböző fesztiválok, pedig tényleg egy mini helyről van szó, és mégis pezseg az élet.





8 megjegyzés:

szarvasmici írta...

Óh Franciaországért én is odavagyok. Nem túlzás azt állítanom, hogy az Eiffel toronyba például szerelmes vagyok, és nagy álmom, hogy egy olyan házban lakjak, aminek a tetején van a kert, és gyönyörű kilátás a városra.... Amikor Párizsban jártam imádtam hallgatni a franciák beszélgetését, és engem is lenyűgözött az a légkör, ami ott uralkodik, tényleg leírhatatlan. Jó volt ücsörögni a parkban, sétálni az utcán, olyan volt, mint egy filmforgatás, hihetetlen... :) Nagyon irigyellek, hogy ott jártál!!!

Abile írta...

A francia nyelvet nagyon szeretem hallgatni.. :o) Csodálatos lehetett Neked!

Rilla írta...

Júj, én is irigyellek! Fanatasztikus lehetett.

Miss Scotty írta...

Jó egy kicsit kimozdulni. Amíg nem voltak gyerekeim, egyik nyáron 2 hét alatt stoppal körbejártuk Franciaországot a férjemmel. Tényleg más, mint itthon, de nálam a befutó mégis a tüdnék és manók földje ;(

Scotty

anaisz írta...

Hát nem rossz :))))

colette írta...

A francia kultúra rajongójaként, én is jelentkeznék:-))) Az ízlésviláguk ejtett rabul, s nem nagyon enged el...persze nem is bánom!
Nem írtad, de remélem jól vagytok?!

Pásztohy Panka írta...

Most egy picit irigykedek:)

Mónika írta...

én is:))