kedd, március 31, 2009

Hogyan készítsünk pénztárcát?

Colette volt olyan kedves, megkeresett levélben, hogy ő tudna nekem vásárolni pénztárcazárat. Már meg is hozta a postás.

Sokáig nézegettem a kis szerkezetet, vajon hogyan lehet majd hozzávarrni az anyagot. Mindenféle bonyolult megoldás eszembe jutott, amíg végül a neten találtam egy leírást. Ragasztani kell. Ilyen egyszerű. Hát ez az amire egyáltalán nem gondoltam volna:)

Részletes leírást itt találtam. Szerintem nagyon jó: http://209.85.129.132/search?q=cache:J6Uy383I4f0J:u-handbag.typepad.com/uhandblog/2006/12/purse_frames_de.html+purse+frame+how&cd=1&hl=hu&ct=clnk&gl=hu

13 megjegyzés:

Theia írta...

Egyszer csináltam egy pénztárcát, de nem akartam elhinni, hogy tényleg ragasztani kell, így megpróbáltuk fogóval rányomni az anyagra a fém széleket. Na ezt nem javaslom kipróbálni. ;-)

katafolt írta...

Nem mondod ?!Hogy én ezen mennyit agyaltam...

lomaquilt írta...

És a ragasztó nem enged el? Nekem van egy régi tipusú (goblein) táskám ilyen zárral, annak a zár alatti részén egy lyuksor van a zár anyagából. Van egy japán könyv, amelyben csak ilyen tárcák vannak, a felerősités vegyes.

colette írta...

Anna, még jó hogy nem írtam le Neked, de nekem is úgy adta el a hölgy, hogy fogóval kell rányomni:((( Én naív , meg el is hittem.

Ledeczki Anna írta...

A leírás egy konkrét textilragasztót ajánl, ami állítólag nagyon erős. Bírja a mosást, és a terhelést is. Megpróbálok valami hasonlót szerezni, és majd tesztelem.

Amúgy ha nem találtam volna leírást, biztosan a fogóhoz nyúltam volna én is:))

Princi írta...

Esetleg az angol analfabéták (jómagam) kedvéért meg lehetne tudni, hogy milyen ragasztó kell hozzá és hogyan kell rákenni, hogy ne tegyen kárt az egész művön, ne látszódjon? Az anyagot ragasztózod, vagy a fémrészt?

Ledeczki Anna írta...

Ígérem, részletesen leírok mindent, amint kicsit jobban leszek, ugyanis sikeresen belázasodtam:(

Névtelen írta...

Pénztárca kerethez speciális összenyomó aparátot lehet kapni. Régmúltra visszatekintő cipőkellékes tulajtól tudom az infót.
Egy előző bejegyzésedre reagálva, tudok valakit, aki 20e Ft-ért megcsinálja neked a ruhát anyaggal együtt.
Jobbulást!

Ledeczki Anna írta...

Na most már kezdek teljesen összezavarodni:))

Elküldenéd e-mail-ben a varrónő elérhetőségét? Köszi!

Violini írta...

BZS-nél mintha láttam volna tubuos textilragasztót...
gyógyulj meg gyorsan!

Névtelen írta...

Küldhetem a blogos e-mail címedre a varrónő elérhetőségét?

Corinna Nitschmann írta...

Ragasztani? Véletlenül se vedd személyeskedésnek, meg már amúgy is megvan a zárad, de nekem nem adnának el olyan cuccot, kelléket, amit a természetes anyagból készült kézműves termékemmel össze kellene ragasztani. Meglehetősen mélyen irtózom a kemikáliáktól és vegyszerektől és elitélem (nem Téged!!!, hanem )az ötletgazdákat, akik az ilyet kitalálják. Ha nem tudom kitalálni, hogy valamilyen szép mechanikai úton hogyan oldjam meg a problémát, akkor inkább nem csinálom, amíg eszembe nem jut jobb. Az írtózat pedig onnan ered, hogy nagyon sokat foglalkoztam már környezeti ártalmakkal és okozataikkal...
Ne haragudj, semmiképp sem szeretnék keserű szájízt magam után hagyni, de ezt szerettem volna leírni, mert szerintem más megközelítése a témának.

Ledeczki Anna írta...

Nekem is szimpatikusabb lenne, ha felvarrni kellene, de engem nem zavar a ragasztó (nem tudom mennyire káros vagy sem). Amúgy a cipőim többsége is ragasztott.