csütörtök, február 19, 2009

Segítség varrógép ügyben

Egy barátnőm varrógépet szeretne venni, teljesen általános feladatokra használná. Függönyvarrás, nadrágfelvarrás, párnahuzat stb., vagyis semmi extra, de legyen megbízható és szépen varrjon. Szeretné tudni mik azok a funkciók, amivel mindenképpen rendelkeznie kellene a gépnek.

Segítenétek összegyűjteni? Nem szeretnék semmit sem kihagyni. Konkrét típusra is várok ötleteket. Én leginkább Berninában és Pfaffban gondolkodom.

Azért is bajban vagyok, mert például én már el sem tudnám képzelni térdemelő nélkül, de lehet hogy ez már extrának számít?

Én a digitális gépeknek vagyok a híve, mert egyszerűbben és pontosabban beállíthatóak.

Szóval a lista, fontossági sorrendet nélkülözve:

  1. -anyagtovábbító lesüllyeszthető legyen (na jó ez sem szükséges
    alapfeladatokhoz, de azért jó ha van, ugyanis ha le tudod süllyeszteni azokat
    a kis fogakat, amik varrás közben továbbítják az anyagot, akkor a munkádat
    ide-oda mozgathatod a gép alatt, "rajzolhatsz" vele :)
  2. -automata tűbefűző (nagyon hasznos, nem kell keresgélned a lyukat, így nem egy el idő előtt a kedved a varrástól)
  3. -szabadkar (hogy csőszerű dolgokat, például nadrágszárat is tudj varrni. Egyáltalán létezik még olyan gép aminek nincs szabadkarja??)
  4. -1 lépéses gomblyuk (az én gépemen elég egyszer beállítani a gomblyuk méreteit, azután elmenteni a memóriájába, és az összes többit már egy gombnyomásra elkészíti ugyanúgy)
  5. -tűállást szabályozó gomb (az enyémen azt hiszem öt lépésben lehet balra, és jobbra is állítani)
  6. -tűmegállás fent-lent gomb (ezzel szabályozhatod, hogy amikor abbahagyod a varrást, a tű fent vagy lent álljon-e meg. Én imádom ezt a funkciót. Nekem mindig lentre van beállítva, így amikor megállok pihenni, nem mozdul el az anyag, viszont amikor befejeztem a varrást, egy gombnyomással felemelkedik a tű, és kivehető az anyag.)
  7. -szálvágó (bár talán ez is van már minden gépen. Amikor kiveszed a munkádat a tű alól, nem kell ollóval vacakolnod, a gép oldalán található szálvágóba irányítod a cérnaszálakat, és már kész is.)
  8. -visszavarró gomb (egy gombnyomás, és már visszafelé varr a gép)
  9. -ne legyenek műanyag alkatrészei a gépnek, vagy legalább ne túl sok (igaz hogy könnyebb a műanyag gép, de ebben az esetben ez nem előny, a műanyag alkatrészek gyorsan elkopnak)
  10. -felsőanyagtovábbító (ez nagyon profi gépeknél beépített, az enyémben külön talpként csatlakoztatható. A lényege, hogy ha több réteget szeretnél összevarrni, nem engedi azok egymáson való elcsúszását)

19 megjegyzés:

Julcsi írta...

Számomra, bár ez is inkább kényelmi funkció, fontos volt a tű állását szabályozó gomb. A régi gépemnél utáltam, hogy folyton tekergetni kellett.

Ejjkukk írta...

Ha én most gépet vásárolnék, akkor vagy azt venném, ami neked is van: vagy a pfaff quilt expessiont, vagy valami hasonlót! A lényeg: sztem pl. nadrágoknál, hogy ne csavarodjon, amikor felvarrom! Erre jó az idt! Engem már nagyon meggyőzött, csak a pénztárcámat kell még noszogatni!

Ledeczki Anna írta...

Nagyon köszi. Pont azért nehéz tanácsot adnom, mert egyes dolgokat annyira természetesnek veszek, hogy van a gépemen. A tűállás is ilyen, úgyhogy köszi.

Ledeczki Anna írta...

A régi gépemen mindent tekergetni kellet. Most imádom, hogy egy gombnyomással beállítható minden, és azt is hogy a képernyőn látom a beállításokat.

Ledeczki Anna írta...

Mi az az idt??

Ledeczki Anna írta...

Mi a véleményetek a felül lévő orsótokról? Nekem oldalt van, ezt szoktam meg.

Kicsoda írta...

FEM alkatresz, ha konnyu a gep, nem szabad megvenni!!!
Az orso bizony legyen `nehezen` elerheto, es nem fekvo, mert az SOKKAL instabilabb, egyszeru fizika, az erohatas, aminek ki van teve pont felfele huzza. Nekem a himzogepemen van fekvo... no comment.
idt, az a felsoanyagtovabbito, ez azert mar nem olcso gepeknel van, de egy alom! a tieden ez egy kutyu, amit felteszel, az enyemen ralta van:-) (ez pfaff cucc)
amiert en pfaff-ot vettem, hogy az orso 360-at fordul (altalaban 180, oda-vissza) es ettol egyenletesebb a varras es a szerkezeti ipari minosegu. Ez fontosabb ruhavarrasnal, pw-nel talan az bsr ilyen szintu.

Ledeczki Anna írta...

Hú, nagyon köszi az infókat. Csak ideirányítom a barátnőmet az oldalra, és a sok-sok segítséggel már könnyebben dönthet majd:))

Ja, a birodalmi lépegetőre gondolsz. Azt hiszem Márta néni hívja így:))) Ezt el is felejtettem. Tényleg szuper találmány. Több réteg varrása elképzelhetetlen nélküle. Klassz, hogy neked bele van építve. Milyen pfaff modelled van pontosan?

Erről a "fordulatos" dologról még nem is hallottam idáig.

Kicsoda írta...

nekem pfaff expression 2036, de szerintem a 2026 pont ilyen jo.
Anno a varrogepcentrumban kikerdeztem oket alaposan es mondtam ha az ar nem szamit (jo vicc:-D) akkor mi a csucs, es igy valasztottam.

Ledeczki Anna írta...

Neked most milyen van Ejkukk?

Ledeczki Anna írta...

Akinek lenne, teljesen kezdő, és nem hiszem hogy ilyen kategóriájú gépet szeretne, mint a tiéd, Kicsoda, vagy mint az enyém, de hátha meggyőzzük :))

Judit írta...

Nagyon jó kis funkciók ezek, amiket írtatok, de egy egyszerű Singer, alap, van már 40-50 ezer körül. Nem lenne elég az?

ilkuchta - Ildi írta...

A mostani Sinegereket már nem nagyon ajánlják, mert nem olyan minőségű, mint régen. Inkább az Elna, Pfaff, Bernina, Brother márkákat ajánlanám. Nekem egy Brother PX-200-asom van, szeretem, de én is Pfaff-ot vennék a beépített anyagtovábbító és még sok egyéb extra miatt.

Ledeczki Anna írta...

A Singerről én is csupa rosszat hallottam. Akkor eddig a Pfaff vezet.

kwandera írta...

Belebeszélhetek? :)

Tehát szerintem annyira spéci funkciókat, gyűjtöttetek össze, hogy tényleg nem biztos, hogy az illető ki fogja használni, viszont egy rakás pénzt rákölt.
Bár őszintén szólva nem tudom, mennyibe kerülnek, de biztos nem "óccsó" !
Szerintem egy teljesen hagyományos, de azért jó minőségű gép, pont jó arra, ha valaki kezdő és tényleg csak az alap dolgokat akarja varrni.
Tehát térdemelő és automata tűbefűző nélkül, sőt megkockáztatom anyagtovábbító nélkül is lehet szépen varrni, igaz bele kell jönni, hogy az amber milyen anyagot, hogy tart a gép altt.
Nekm egy brotherem van, nem annyira szeretem igaz, mert könnyű és lassú is, de hát nem is fútószalagon, nagyüzemben dolgozom vele. :)
Viszont ami nélkül nem tudnám az életemet elképzelni az a lock. Egy bernina 700D-m van. Imádom! Gyönyörűen varr! Biztos vannak ennél is jobbak, gyorsabbak, de nadrág, függöny, egyéb egyszerű cuccok varrásához, illetve ahol látszik az anyagszél, bátran ajánlom, és gyönyörű lesz az anyag széle! :)
Tehát én egy hagyományosabb láncöltésű és egy lockra szavazok! :))
A kettő így is lehet, kerül annyiba, mint az egy szuper...
Persze ha a barátnődnek dédelgetett kreatív álmai vannak és inspiráló lenne Neki egy ilyen szupermasina, akkor nosza! :)

Birodalmi lépegetőm nekem a bőrvarrómon van, igaz ipari gép-nagy monstrum, de nagyon birom! :)

Remélem nem baj, hogy beledumáltam, jó hosszúra sikerült, de hátha segítség! :)

Szia Anna! :) Imádom amiket csinálsz! Változatlanul!! :))
Melinda

Ledeczki Anna írta...

Szia Kwandera:) Örülök, hogy itt vagy:) Igen, pont azért vagyok bajban a tanácsadással, mert én kb 3-4 éve kezdtem el varrni. Egy elég béna gépem volt, rengeteget kínlódtam vele, de nem sokáig használtam, egy patchwork találkozón beleszerettem a Berninába és más gépet már el sem tudtam képzelni. Iszonyú drága volt, de tudtam, hogy csakis Őt akarom:)). Szóval túl nagy, és túl hirtelen volt a váltás, ezért nincsen tapasztalatom abban mit kell tudnia egy alapgépnek.

Viszont lock-om nincs, és már kezdem érezni a hiányát, úgyhogy most rengeteget segítettél nekem is. Amúgy is Bernina-rajongó vagyok, úgyhogy meggyőztél:) A következő beruházásom egy lock lesz.

Á szóval neked külön bőrvarród van, és azon készülnek a szépséges karkötőid:) A Meskán akartam üzenni neked, de ha már úgyis erre jársz: a múltkori koszorúid elképesztően gyönyörűek voltak:)

Köszi a segítséget!

Kicsoda írta...

Kwandera, elvben tok igazad van, a fele felesleges, ha csak ugy varrogatni akar az ember, csak... az alapgepek ma joreszt muanyagbol vannak, ami gagyi, javithatatlan. De ha sikerul egy regebbi, hasznalt gepet szereznie valakinek, ami fem, akkor az szerintem is tok eleg.
Egyebkent lock ugyben maximalisan igy gondolom en is, egyszeruen klasszisokkal emeli egy ruha minoseget es ott tenyleg a legolcsobb is tok jo.

Anna, en is ugy gondolom eleg egy olcsobb, csak ott bukik meg a mutatvany, hogy annak azert fembol kellene lennie....

kwandera írta...

:) Nna én meg pont az olcsó lock-ot nem javaslom! :)
Iszonyú gagyik vannak a piacon, amik konkrétan nem varrnak! :D
De az ember lánya úgysem tescóban vesz varrógépeet, jó esetben, hanem szakboltban, ahol felvilágosítják és kipróbálhatja.
A fémalkatrész, aláírom, jobb, de a gagyibb gépeken is max az orsó műanyag + a ház. Nekem ilyen van. :D (már 10 éve)
De semmi baja nem volt még, pedig nyüstöltem rendesen. Max olajozni kellett. :)

Altair írta...

Nekem nincs külön overlock masinám és nem is hiányzik. Éppenséggel pont függönyt, abroszt, párnahuzatot szoktam csak varrni és a cikkcakköltés erre pont elég volt. A nadrágfelhajtáshoz még a vakszemöltést használtam sokat.

A fekvő orsós és a műanyagalkatrészek sem hátrány egy ilyen kocavarrónőnek, mint én. Nekem meg van még a régi Singerem, amin 37 hímzőöltés volt és a műanyagtárcsákat kellett cserélgetni a más-más öltéshez. Bár műanyag alkatrészes és 12 éves, semmi baja sincs, csak a használati utasítás veszett el, amikor egyszer kölcsönadtam egy koleszos barátnőmnek.

A pesti Singer szerviz házhoz jön, de nem volt még baja a gépnek, csak egyszer hívtam ki őket, hogy 2000 Ft-ért újra megtanítsák a karbantartását (a haszn.ut. nélkül nem mertem belefogni) és nézzék át, hogy van-e baja. Nem volt, egy kicsit kellett csak kiszöszölni.

Viszont annyit olvastam az overlock-ról, hogy beruháztam egy hímzőgépbe is, ami azt is tudja. Szintén Singer - nekem bevált és a Pfaffnál jóval több öltést tud: XL-6000 - ha valakit érdekel) és mostanában inkább ezt használom. Ebben nem kell tárcsát cserélni az öltés megváltoztatásához. Nagyon szeretem az automata elvarró funkcióját (3-3 visszaöltés az elején és a végén), de őszintén szólva nem mindig jut eszembe használni, magamtól varrom el. Van benne tű fel-le gomb, automata szálbefűzés, szálelvágás, tükrözhető öltések, overlock és patchwork öltések, díszítőöltések, térdemelő (sose használtam még), gyorsaságszabályozó gomb (ezt imádom).

Ha őszinte akarok lenni, akkor egy ilyen kocavarrónőnek, mint én egyik se kell igazán, enélkül is jól meg voltam a régi gépemmel, bár kétségtelen, hogy megkönnyítik a varrást.

Ami fontos lehet, ha hosszabban és gyakrabban szeretné használni: Legyen benne overlock és strechöltés (ezek hiánya miatt vettem az újat), akkor nem kell külön overlock masina (egy kocavarrónőnek legalábbis - ne szedjetek szét!), szálvágó (lehet a tűtartó hátulján is egy vájat - éppen elég volt nekem), néhány mutatós díszöltés, automata gomblyukvarró és végül jó, ha van automata szálbefűző is.

Az overlock gép használata nekem macerás lenne, mert kicsi a lakás és varráshoz mindig el és vissza kell pakolnom a gépemet. Bár a szomszédasszony (varrónő) anno felajánlotta, hogy nála használhatom, de még nem vettem igénybe. Bár láttam már olyan függönyt, ami díszítő overlock öltésekkel volt eltisztázva és nagyon tetszett, de saját célra szerintem elég, amit a gépem tud. Ha árulni is szeretné a műveit, akkor biztosan kelleni fog.