szerda, február 18, 2009

Horgolni tanulok

Talán 8-10 éve próbálkoztam a horgolással. Úgy emlékszem a csomóig, és az első láncszemig jutottam el és köszöntem elég is volt belőle.

Most újból nekiestem, mert találtam egy könyvet 200 horgolt blokk címen, és nem bírom ki, hogy ne legyen egy gyönyörű, rózsás és egyéb blokkokból álló (patchwork)takaróm. Érdemes lett volna videóra venni az első próbálkozásaimat. Két könyv kinyitva előttem. Ha valamit nem értek a leírásban, hát megnézem a másikban. Kezdő hurok-negyed óra, majd az első láncszemek következtek. Itt kicsit belelkesedtem, mert elég gyorsan ment, de amikor kört kellett formálni, hát megállt a tudomány. Fél órába telt míg sikerült áthúznom a fonalat a megfelelő szemeken. Iszonyúan frusztráló:)

Ja nem mondtam? Bal kezes vagyok. De nem számít, úgy döntöttem jobb kézzel fogok horgolni:) Kinek van kedve áttükrözni a képeket, amikor így is alig igazodom ki rajtuk. Amúgy is érdekes az én balkezességem, mert például késsel, villával ugyanúgy eszem mint a jobbkezesek, és a balkezes ollót sem tudom használni, viszont írni, rajzolni csakis bal kézzel tudok.

Most az egyráhajtásos pálcával próbálok megismerkedni.

Anyahajónak pedig nagyon köszönöm hogy rám is gondolt, és elkülde az egyszerű és gyorsan elkészíthető :))))))))) rózsa leírását- ha már el tudom készíteni, ígérem bemutatom nektek.

11 megjegyzés:

szarvasmici írta...

Hát én nagyon szurkolok, hogy gyorsan elkészüljön a vágyott takaród, és legyen legalább annyira szép, mint a cérnával rajzolt kis gyönyörűségeid! És biztos vagyok abban, hogy Neked ripsz-ropsz ez is menni fog.
Sok sikert!

Cserháti Hajnalka, Ojni írta...

Szia Annnaaaaaa! :))
De örültem! Köszi, hogy jöttél!

Teljesen megértelek, anno én sem tudtam megbírkózni vele. Hanem ahogy leírod, valóban iszonyt nehéz dolgod lehet...
De biztos sokan vagyunk, majd szurkolunk! :))

Hajni

anyahajó írta...

Én is balkezes vagyok, de jobbal horgolok ugyanezen okból. Menni fog hamarosan! Ugye vastag fonallal, vastag tűvel kezdted? Az elején sokkal könnyebb úgy, nehogy a cérnával meg a feles tűvel szenvedj! Én holnap megyek a bookline-ba a horgolt blokkos könyvért, már alig várom :) Sok sikert!

Ledeczki Anna írta...

De aranyosak vagytok, hogy szurkoltok:)) Igyekszem nem feladni.


Ojni! Én is örülök, hogy Te jöttél. Kár hogy a Meskán nem lehet megadni elérhetőségeket (blog, képtár).

Anyahajó! De jó!!!! Most megerősítettél a jobbkezes horgolásban:))3,5-es tű, és vastag pamut fonal, bár a könyv a tiszta gyapjút ajánlja, de az csak néhány béna színben volt. Félek hogy a pamut nyúlni fog. Bár az eladó szerint nem.
Nekem nagyon tetszik a könyv, bár jelen pillanatban nem sokat értek belőle:)

anyahajó írta...

Takaróra én akrilt vennék, már csak azért is, mert a pamut súlyra nehezebb, emiatt a nagy darab valóban könnyebben nyúlik és mosásnál is lassabban szárad. Sok szép szín van pl a Bravo nevűből.

Ledeczki Anna írta...

Te hol veszed a fonalakat?

KicsiKató írta...

Az a könyv engem is hasonlókra ihletett, de egy fokozattal előtted megtorpantam: tátott szájjal bámultam a bonyolultabb kombinációk leírását és egy lemondó sóhaj kíséretében lemondtam róla. Hát erre is jó a blogolvasás: kérlek, mindenképp számolj be a fejleményekről, hátha engem is cselekvésre - és tanulásra - ösztönöznél... Örülnék neki, neked pedig sok sikert:)))

hordosv írta...

Takaróhoz én is az akril fonalat ajánlom, mert a pamutnál sokkal könnyebben csúszik át, amikor húzod, így egyszerűbb feszesen tartani.
Nagyon szurkolok:) Én anno a nyaraimat töltöttem kockák horgolásával és az új évre készült el a takaróm a koleszos szobába:) Kitartás, mert ha sikerül ráérezni, akkor már egyszerű lesz.
Nem tudom, nekem a 200 block horgolásminta leírásai marha bonyolultnak tűnnek.Én általában angol mintaleírásokat használok, az egyszerűbbnek
tűnt nekem.

Az első körnél nálam
bevált trükk,
hogy akármit is mondd a minta, ne próbálj a láncszemekbe ölteni, hanem csak egyszerűen tekintsd egy körnek az egészet, és öltsd bele a pálcákat.

anyahajó írta...

A Mechwart ligetnél a Margit krt-on van egy Rőftex, nagy választék és viszonylag olcsó. A Székely Mihály u-n van egy fonaldiszkont, ott kicsi a választék, de ha épp az kell, ami szokott lenni, akkor megéri. És persze a két Burda, ha valami luxusfonalra vágyom. Nekik jumbo tűik is vannak, 10-es és nagyobb.

SILERIKA írta...

Sok sikert a horgoláshoz, és a takaróhoz is. Neked ez is menni fog!

Névtelen írta...

miert ne:)