péntek, szeptember 26, 2008

Őszi fák-tálca



Ezt a tálcát festettem. Szeretném veletek megosztani elkészültének viszontagságos útját:)

Így van ez ha az ember az ösztöneit követi, és nem pontos terv alapján készít valamit. De én így szeretem. Számomra így izgalmas, még ha buktatókkal is jár.


Csak annyit tudtam, hogy fákat szeretnék, viszonylag visszafogott színvilággal.


A legjoban a színek keverését élveztem. Rácsodálkoztam egy-egy színárnalatra, hogy milyen álomszép, de képtelen lettem volna produkálni mégegyszer. De azért nagyjából mégis. Rengeteget tanultam ezzel az őrült keverés-kavarással a színekről.


























Na ennél a pontnál már elszabadult a pokol. Sehogysem tetszett a fa, viszont már kezdett 3dimenzióssá válni a tálca a rengeteg felkent festéktől. Nem lehetett újabb réteget felkenni, úgyhogy a csiszolás mellett döntöttem, de nem nagyon sikerült megszabadulnom a festéktől, és ekkor jött a festékkaparó ötlete.



Szerencsére mindenféle szerszámmal fel vagyok szerelkezve, úgyhogy ez is volt itthon:)) Lekapartam a festéket, és újból nekifutottam, de ekkor már fogytán volt a citromsárgám és a pirosam is, úgyhogy nem sikeredett pontosan azokat a színeket kikevernem, amiket szerettem volna, de végülis nagyjából elégedett vagyok a végeredménnyel-na de ne fussunkennyire előre.






Még mindig nem tudtam mit is akarok, de azt igen, mit nem. Amivel elrontotam a fát, az a sok kis apró gyümölcs. Ez túl sok, túl giccses. De akkor mit? Legyen egyszerűen többféle színű körből kialakítva? Eredetileg így terveztem, de túl modernnek éreztem a hatást.


Ekkor jött az ötlet-virágszirmokkal kiegészíteni a belső kört. Ez finomította a hatást, de még mindig hiányzott valami. Túl egyhangú volt a szín, úgyhogy felkerült még két kör, de még mindig kellett valami...



Megvan. Hogy ez miért is nem jutott eszembe korábban?! Legyen egy darab nagyobb gyümölcs a fa közepén. Bolgdog sóhaj. Kész.


4 megjegyzés:

Kdatta írta...

Érdemes volt vele ennyit dolgoznod, mert szerintem nagyon aranyos lett. :o)

martimez írta...

Érezhető a különbség!Született tervező vagy!Tök jó lett.

Ledeczki Anna írta...

Köszi nektek! Már továbbgondoltam a dolgot textilben:))

Katbo írta...

Szó szerint azt akartam írni, amit Kdatta írt. Tényleg jó, hogy nem adtad fel a felénél és újragondoltad a mintát. Nekem is nagyon tetszik. Nagyon jó a színvilága is. Ügyes vagy!