kedd, szeptember 16, 2008

Gyurma-rózsa -Nosztalgia

Nosztalgiáztam:) A kiégethető gyurmával még olyan tízévesen ismerkedtem meg. Mi csak úgy hívtuk Suralin, de gondolom ez csak egy bizonyos márka fantázianeve volt. Még mindig előttem van a doboza, sőt talán még van is belőle valahol a padláson. Imádtam. Nagyon nagy kincs volt akkoriban.

Az Unokatesóm ismertetett meg vele, akinek az Apukája abban az időben Németországban dolgozott, és ő hozott neki mindenféle színben. Gyönyörű dolgokat készített belőle. Leginkább ékszereket, gyöngyöket, medálokat, kitűzőket. Nem csoda hogy én is kedvet kaptam hozzá.

Azután 12 évesen az NDK-ba mentünk a sulitól. Mondanom sem kell mi izgatott a legjobban az utazás során. Suralint kellett szerezni, mindenáron, anélkül hazajönni elképzelhetetlen volt. Ki volt adva a tanárnéniknek a feladat:)) Arra már nem emlékszem hol, hogyan, de végül felvásároltam a fél boltot.

Nagy alkotásaim nem születtek. Csak egy kismackó medálra emlékszem, ami még most is megvan valahol. Ha megtalálom, felteszem a fotóját.

Azután valahogy teljesen elfelejtődött a dolog. Amikor megnyitottak nálunk az első hobbiboltok, akkor sem hozott már lázba a gyurmázás. Talán mert pont az volt a szépsége, hogy annyira elérhetetlen volt:)

Pár napja mégsem tudtam csak úgy elmenni a szebbnél szebb színű gyumák polcai mellett. Megjelent a szemem előtt, milyen klasszul lehetne kombinálni a textillel.

Így készítettem néhány "rózsa-gombot" kiégethető gyurmából.

Kiégetés előtt:




Kiégetés után:


4 megjegyzés:

Öreg Jelkysek írta...

Nagyon aranyosak ezek a gombok/rózsák!
Nagyon tetszik ez a kiégethetős gyurma ötlet, de nem törik el használat közben?

Ledeczki Anna írta...

Csak dekoráció lesz:)

Katbo írta...

Szépek, hova szánod őket? Én eddig csak gombostű fején láttam ilyet. Ezek mekkorák?

Ledeczki Anna írta...

Kb 1cm átmérőjűek. Ki szeretném egészíteni textillevelekkel, és úgy felvarrni-még nem tudom mire:)