vasárnap, július 13, 2008

Portugália





Valahogy nem volt kedvem belekezdeni a portugál quiltbe. Már az első napokban megvolt az ötlet, teljesen beleszerettem az aveiroi csíkos házakba, de valahogy mégsem bírtam belekezdeni. Aztán ma már nem volt választásom, két nap múlva le kell adni a képet, úgyhogy újból elkezdtem nézegetni a csíkos házas fotókat. Gyönyörűek, és már a technikát is láttam magam előtt-most vettem zseníliavágót...de aztán mégis más mellett döntöttem.
Az ok a mostani őrületem, a hipózás vitt végül is a csempés ház felé. Elképzeltem milyen klasszul meg lehetne valósítani a kék-fehér csempéket, ha egy kék anyagra mintákat festenék fehérítővel. És tényleg jól működött.



Hiába, csempemániás vagyok, és az országokban is leginkább az épületek vannak rám hatással:)




13 megjegyzés:

kastanie írta...

Hú, azt nem is gondoltam, hogy saját készítésű a minta! Nagyon jókat hozol ki a fehérítéssel.

Amaranta írta...

Sejtettem, hogy valahogy te hoztad létre, mondjuk én arra tippeltem, hogy valamivel kitakartad a fehér anyagot és utána festetted be, majd kiszedted belőle a kitakarást (érthetőbb lennék, ha tudnám, mivel lehet ezt csinálni). de ez a fehérítős dolog... nem gondoltam volna. Próbáltál maszkot felvenni hozzá? Barkácsboltban kapható. A klórgáz nagyon veszélyes, vigyázni kell vele!

Amaranta írta...

Na csak a dícséret maradt ki az előzőekből. Őszintén mondom, hogy lenyűgöző lett! Az előző mozaikos Quilted is fantasztikus lett!

dióhéj írta...

nagyon klassz lett...mindezt ecsettel?
vagy filckupakkal, vagy hogyan?

a búzamezős is nagyon szép, csak úgy perzsel...

Violini írta...

Ezeket a vékony vonalakat is ecsettel húzod? Hogy nem folyik szét?

Ledeczki Anna írta...

Köszi:) Hajszálvékony ecsettel rajzoltam, és azért nem folyik szét, mert elég sűrű állagú.

Ledeczki Anna írta...

Ez a maszk dolog jó ötlet, de Katafa ajánlott egy szert hasonló, sőt jobb hatással, és veszélytelen. Megpróbálom beszerezni.

Amaranta írta...

Majd számolj be az újfajta szerről, nagyon kíváncsi vagyok rá!

Violini írta...

Nézz be kérlek hozzám, remélem nem bánod meg ;-)

Szigeti Ami írta...

Kedves Anna,

vár rád egy ajándék a honlapomon, itt találod:
http://www.foltosdolgok.hu/2008/07/18/alkoto-blogolo-dij/#more-340

Urbán Kati írta...

Mit gondolsz, nyomdázni is lehetne fehérítővel? Tudod, azokra a gyerekeknek szánt nyomdázókra gondolok, amiből már olyan gyönyörűeket gyártanak "felnőtteknek" is :-). Gondolom a bonyolultabb minták nem jönnek ki, de egyszerűbb virágok talán igen. Én örököltem egy jópárat képeslapgyártáshoz, de a pici gyerekeim miatt nem merek itthon fehéríteni. Gondoltam kipróbálod helyettem :-). Ha kell, szívesen küldök nyomdát a próbákhoz, ha beválik a technika, úgysem tudsz majd nekik ellenállni.

Régóta olvasom a blogodat, gyönyörűek a munkáid.

KAti

Ledeczki Anna írta...

Nyomdázni lehet, de nem fehérítővel (az annál jobban folyik). Van egy speciális sűrítő anyag. Azt hiszem algából készül. Ezt bele kell keverni a procionba, és lehet vele nyomdázni. Rácalmáson volt aki kipróbálta pont olyan nyomdázóval, mint amilyenről te is írsz. Én is próbálkozam vele, csak nem nyomdával, hanem sablonnal. Az Index festős topic-jában szerintem kérdezősködhetsz felőle. Én pont most adtam le rá a rendelésemet Katafánál-merthogy csak külföldről lehet beszerezni.

Ledeczki Anna írta...

Mindannyiótoknak nagyon köszi a díjat, tényleg örülök, hogy rám gondoltatok, de ha nem haragszotok én nem vinném tovább.