szerda, május 14, 2008

Tűzöm a függönyt


Tűzöm a függönyt, és szenvedek mint a kutya. Leszakad a csuklóm. Legközelebb ha ekkora (kb. 80×240cm) dolgot csinálok, csakis darabokban... Na mindegy, késő bánat. Ráadásul körkörösen haladok, ami talán még inkább megnehezíti a dolgomat. Állandóan elakad a gép, mert valahol lehúzza a súlya az anyagot. Most igencsak tudnám értékelni ha lenne egy olyan asztalom amibe be lehet süllyeszteni a gépet. Mindez a kínlódás nem is számítana, ha nem látszódna meg az eredményen, de a sokszori elakadás megtöri az íveket, félreviszi a tüt stb.


Na jó azért hogy ne csak panaszkodjak rájöttem a szendvicselés legegyszerűbb módjára. A hátlapot ragasztós papírszalaggal (festéshez használják) rögzítem a parkettához, hogy ne csússzon el amikor ráhelyezem a közbélést, amire aztán a fedlap jön. És most jön a lényeg. Semmi fércelés. Gyűlölök fércelni. Nehézkes és időigényes. Már rég nem élek vele. Helyette gombostűzök, ami viszont tűzésnél kellemetlen, mert egyrészt egy idő után kilazulnak, kicsúsznak a tűk a sokszori ráncigálástól és ami még rosszabb, állandóan megszúrom magam. De ennek vége. A férjemtől kaptam egy mikrostich pisztolyt, amiben apró műanyag lövedékek vannak. Ha meghúzom a ravaszt a lövedék egy tűn keresztül, amit előzőleg átszúrtam a rétegeken, belelökődik az anyagba és rögzíti a szendvicset. Tökéletes megoldás. Tűzésnél sem zavaró. Elég lesz majd a legvégén eltávolítani ezeket a kis műanyag "öltéseket".

9 megjegyzés:

Kötéltáncos írta...

A biztosítótűt nem szeretted? Nem csúszik el vele a szendvics és nem szúrja meg a kezem se.

Persze a pisztoly - gondolom - stabilabb. :o)

Violini írta...

A biztostűben nem akad a tű? Én fércelek,de én is utálom. Hol szereztétek be a pisztolyt?nem csinálnál róla képet?

Ledeczki Anna írta...

Tényleg, a biztosítótűt nem is használtam. De ebben a pisztolyban az a jó, amellett, hogy nagyon gyors, és jól rögzít, nem zavar a varrásban sem.
A B&Zs-ben lehet kapni, majd lefotózom.

katafolt írta...

Ilyen?
http://www.berget.fr/patchwork/techniques/sandwich/faire_un_sandwich.html
rég fáj rá a fogam,de többen mondják,hogy roncsolja az anyagot,vagy nem is?

Ledeczki Anna írta...

Igen,ugyanilyen.

Elég vastag a tű, amit át kell szúrni a rétegeken. Lehet hogy egy nagyon finom, nagyon sűrűn szövött anyagot kiszakítana.

Kötéltáncos írta...

De, beletörhet, ha nem lassítassz vagy veszed ki az éppen soronkövetkezőt.

Ha elég sűrűn tűzöd, akkor a szendvics is úgy marad (kb. 15-20x15-20-as távolságban). A kínai imádja, amikor kérsz tőle néhány kartonnal a legnagyobb biztosítótűiből. :o)

Violini írta...

Akkor várjuk majd a beszámolót a taasztalatokról!

Névtelen írta...

Szia!

Én csak idecsöppentem...
Nagyon szép alkotásaid mellett, amikben igazán gyönyörködtem, nagyon érdekel, hogy hol lehet ezt a pisztolyt beszerezni?

Köszönöm a válaszodat előre is.

L. Judit

Névtelen írta...

Szia!

Én csak idecsöppentem...
Nagyon szép alkotásaid mellett, amikben igazán gyönyörködtem, nagyon érdekel, hogy hol lehet ezt a pisztolyt beszerezni?

Köszönöm a válaszodat előre is.

L. Judit