péntek, április 25, 2008

WIP, avagy Work In Progress


WIP, originally uploaded by ledannapatchwork.
Work In Progress, sokkal elegánsabb, mint azt írni, hogy félkész :) Rengeteg ilyen WIP darabom van. Néha jön egy kis ihlet, és egy lépéssel előrébb jutok. A képen látható valaminek (merthogy még nem tudom mi lesz belőle) az az érdekessége, hogy trapuntó-szerű technikával készült. Nem tudom a képen mennyire látszik, de egyes részei (levelek, madár, virág) magasan kiemelkednek a síkból. A motívumokat gépi pelenkaöltéssel felapplikáltam az alapra, majd a hátlap felől kis bemetszéseket ejtettem rajtuk. Ezeken a réseken keresztül tömködtem be a töltőanyagot. A réseket összevarrtam, majd az egészet szendvicseltem, férceltem, és az applikáció vonalai mentén összevarrtam a három réteget.
Ezután következett a háttér tűzése. Hát nagyon megszenvedtem vele, és nem lett túl szép. A hatalmas "dudorok" eléggé összehúzták az anyagot, és például a madár körül nem is tudtam eléggé kifeszíteni az anyagot, úgyhogy tűzésnél sikerült itt-ott redőt képeznem (bár meg kell jegyeznem,ezzel a "redőzéssel" elég érdekes felületeket lehetne képezni:)). A kitömött motívumok között ráadásul lehetetlen volt normáslis csigavonalat "rajzolni", mivel nem fért el a talp. Toporzékolt a BSR, de ahhoz képest hogy milyen nehéz feladatnak volt kitéve, le a kalappal :)) .
A kis sárga virágok tűnemezelve vannak. A kitömött leveleket és a madarat még túl elnagyoltnak, és párnaszerűnek tartom, úgyhogy azok még tűzve lesznek. Persze kézzel, mert még csak be sem férnének a gép alá:)

Nem tudom hogy lehetne megoldani úgy az ilyen típusú képeket, hogy csak a háttér tűzése után következzen a kitömés, és a hátlap is szép maradjon?

Talán megoldás lehetne, ha applikálásnál egy kb. egy centiméteres részt nem varrnék le. Viszont ez elég macerás. Utólag minden egyes motívumot külön-külön befoltozni.

Ez lehet hogy nem is rossz ötlet:)

5 megjegyzés:

Szera írta...

Csodálatos lesz!

Zsuzsi írta...

Azt bírom, hogy meglátom a képet, szemem-szám tátva marad, mert annyira különleges, látványos, nagyszerű -és akkor leírod, hogy ez meg ez meg ez a hibája :)

Nincs hibája, kérem szépen, ez az alkotói szabadság :P

Kötéltáncos írta...

Csatlakozom az előttem szólóhoz! Bárcsak én is ilyen "ügyetlen" lehetnék valaha. :o)

Ildi írta...

Az ilyesmit, Anna, ki szokták bélelni pluszban, pont' azért, amit leírtál. Ha egy vékony batisztot teszel a hátára, eltakarja a csúnyaságot, de nem befolyásolja az egészet.
Ja, amúgy gyönyörű:)

Ledeczki Anna írta...

Örülök, hogy tetszik nektek:)

Kitaposott út elhagyása =hibák = fejlődési lehetőség.
Úgyhogy nem panaszképpen írok róluk, nem azért mert elégedetlen vagyok, hanem mert keresem a jobb és jobb megoldási lehetőségeket.

Köszönöm a tanácsokat, Ildi :)