szerda, április 16, 2008

Kubai homlokzat


Cuban front, originally uploaded by ledannapatchwork.

Elkészült a kubai ihletésű quiltem. Eredetileg a korábban már bemutatott kubai zenészek közül a bőgőst szerettem volna textilbe önteni. Teljesen elvarázsolt a bácsika, a réveteg tekintete, háta mögött a málló vakolatú házzal. El is készítettem a hátteret hozzá, amivel majdnem elégedett is vagyok. A málló vakolat, pergő festék megvalósításakor rögtön a cafatos technikára gondoltam. Jó megoldásnak tűnt, de nem hittem volna, hogy ennyire telitalálat. Apró fecniket vagdostam a kék anyagból, rászórtam egy óarany (koszossárga) textilre, erre jött a vízben oldódó fólia, majd az egészet letűztem cakkos vonalakkal. Lemostam a fóliát, és kész. Talán a szín nem annyira telitalálat. Valami szürkésebb kék jobb lett volna. Nem is értem miért esett erre a kékre a választásom. Utólag visszanézve a kubai házakat, nem ezt a színt használják. Az emlékezetemben mégis ez maradt meg valamiért. Kuba= erőteljes, határozott, karakán színek. Piros, kék, sárga.

Megvolt a háttér jöhetett a bőgő. Ki is vágtam a fénykép alapján, de ekkor már éreztem, hogy ez a fotó utáni másolás nem az én világom. Elképzeltem a bőgős bácsikát, és túl direktnek éreztem. Miért csináljam meg textilből ugyanazt, amit egy fotós már tökéletesen megalkotott. Még ha sikerülne is teljesen élthűen visszadnom a látványt (amit kizártnak tartok:)) , mi értelme van? Miközben valami elvontabb megoldásban gondolkodtam, teljesen belebonyolódtam az eredetileg háttérnak szánt erkély elkészítésébe. Miközben kovácsoltvas rácsokat rajzolgattam, már nem tudom hogyan, de eszembe jutott amikor gyerekkoromban az összehajtogatott papírból itt-ott kivágva egy darabot, csodaszép csipketerítők születtek. Ez az. Megvan a megoldás, hogyan legyen plasztikus az erkélyrács. Még papírból csak-csak megoldom, de textilből? A megoldás a keményítő lett. Miközben hajtogattam a textilt, sűrűn locsolgattam keményítővel. Először ragadt minden, de aztán valahogy mégis összeállt a dolog. Technikailag tetszik a megoldás, de a kivitelezésen lenne még mit csiszolni. Már arra is gondoltam, hogy így rögzítés után ki kéne mosni a keményítőt az anyagból, hogy ne legyen ennyire merev a hatás. A spaletta az egyetlen, amivel teljesen meg vagyok elégedve. Félbehajtott textilcsíkokat összevartam, majd darabokra vágva egymáshoz varrtam.

Már készítés közben rájöttem, hogy mit csinálnék másképp. Egy kék, és egy piros házfal, egy egy erkéllyel érdekesebb lett volna.

www.kulturaquiltek.blogspot.com

3 megjegyzés:

Szera írta...

Fantasztikusan gyönyörű!

Kicsoda írta...

Ez nagyon Annas lett!! gondoltam, hogy valami textil trukk lesz, es igen, nagyon jol sikerult!!
Szerintem, ha van idod MINDENKEPPEN csinald meg, ami a fejedben van errol, a masik homlokzattal. A varras innen mar gyors lenne, ha ennyire vilagos terved van, es milyen jol mutatna a ket erkelyes egyutt:-)

Kötéltáncos írta...

Szia!

Nagyon szép lesz. :o)

Vízben oldódó fóliát hol tudtál venni?

Köszi.