hétfő, március 24, 2008

Tilda papucs

Nagyon sokat bénáskodtam vele, az első kicsi lett, át kellett méreteznem, és az eredeti leírás szerint a talp anyaga megegyezik a felsőrész anyagával, ami nem túl nagy ötlet, mert iszonyúan csúszik. Így a képen látható papucs talpa már csúszásgátló szövetből van.
Persze, ha ragaszkodunk a felsőrész anyagához, megoldható. Vannak speciális "puffadó" festékek, amikből ha pöttyökat teszünk az anyagra, az nem fog csúszni:) Legközelebb kipróbálom.

Most hogy már átlátom, milyen technikai bravúrjai vannak a papucskészítésnek, jöhetnek a saját szabásminták, saját ötletek :)

Már látom magam előtt a nyári papucscipőimet:)

15 megjegyzés:

agibo írta...

Anna, nagyon jó ez a papucs! Hol találom meg a szabásmintáját? Szeretném, ha a jelmezeimhez időnként tudnék adni hozzájuk illő lábbelit is.
Köszönöm!

Ledeczki Anna írta...

Legújabb Tilda-könyv. Nekem megvan, de a netről is letölthető (http://picasaweb.google.com/suelitelma.munecos/TILDASHUS

Kötéltáncos írta...

Ezt én is kinéztem, de kicsinek tűnt. Megkérdezhetem, hogy szerinted kb. mekkora méretű papucst ír le az eredeti szabásminta? Mondjuk konkrétan 39-es lábra jó-e? :o)

Kicsoda írta...

Annak idejen, mikor a nagyobbik jarni kezdett gondoltam, hogy a zoknijaira teszek csuszasgatlonak a pufifestekbol. Nem mukodott:-) csuszott es mosassal lejott. De persze lehet, hogy a festek volt a hibas:-)))))

Ledeczki Anna írta...

A könyv szerint 39-es lábra való, de szerintem inkább 37-38-asra, bár én úgy használtam a szabásmintát, hogy pontosan a minta vonalán vágtam ki a részeket, viszont nagyon kicsi varrásráhagyással varrtam.

Ledeczki Anna írta...

Kicsoda! Erről a megoldásról még csak hallottam, nem használtam.
Annyiféle festéket kitaláltak már, valamelyik csak működik! Lehet, hogy a kőhatásúval kéne próbálkozni? Úgy emlékszem abban apró kis homokszemcseszerűségek vannak?!

Kastanie írta...

...már én is látom lelki szemeim előtt a szebbnél szebb cipőidet :-)
a talp kopásállóságára kellene még valamit kitalálni

Kötéltáncos írta...

Köszönöm szépen! Akkor én ráhagyok 1-2 cm-t. :o)

Kicsoda: Az első nekem se sikerült, nehéz eltalálni a pont jó hőfokot a pufifestékhez a vasalóval. Nekem (Singer vasalóval) a 2 és 3 fokozat között működik és nem is jön le a mosásban. A festéket meg a KH-ban (Üllői út) szoktam venni. Egy barátnőmnek a hajszárítóval sikerült felpuffasztania és tartósan ott maradt. Talán a zsugorkához használatos hobbi hőlégfúvó is jó (kreatív boltokban kapható).

Ledeczki Anna írta...

Kastanie! Igen ezen még agyalok! ajánlottak valami jó cipőkellékest (már nem is emlékszem merre:(, majd megkérdezem, hátha akad ott valmi használható:)

Amúgy a dekorgumira gondoltam. Azt szerintem lehet varrni is.

Bea írta...

Kedves Anna!
Üdvözöllek. :-)
Nekem is tetszik ez a Tilda papucs, szívesen varrnék néhányat a családnak, de valahogy nagyon kicsiben jött át csak a gépemre a szabásmintája. Tudnál nekem esetleg köldeni egy beszkennelt rajzot?
Ha igen, előre is köszi.

Annie írta...

Szia Anna,

Teccik a papucs, én is kipróbáltam :)
http://annahatvani.blogspot.com

Kellemes napot!

Anna

Daffodil írta...

Szia Anna!

Úgy látom én jól lemaradtam a Tilda papucs készítésével, ti már egy éve kipipáltátok...:-)))
Nekem norvégül van meg a könyv és csupán a képek alapján nem boldogulok az elkészítésével. Illetve meg tudom csinálni, de egyrészt iszonyú bénán állnak az oldalsó részei, már most olyan, mintha szét lenne taposva. De ez csak a kisebbik gond, a nagyobb az, hogy nem tudom, hogy kéne csinálni, hogy a talpa és az oldala között belül ne látszódjon ki a varrás. Tudsz ebben segíteni nekem?
Köszönöm előre is!

Daffodil írta...

Ja, a lényeget meg elfelejtettem mondani... Az alját én szőnyeg alá való csúszásgátlóból szabtam, az IKEÁ-ban is lehet kapni, egy tekercs kb 800Ft. Kb 40x100cm-es, puha, habosított anyag, nagyon könnyen lehet varrni.

Veró írta...

Sziasztok!
Ha valakinek megvan a rendes szabásminta, örömmel venném, ha átküldené nekem a veronikakrisko@yahoo.com címre.
Karácsonyra lenne...
Köszönöm!
Veró

Veró írta...

És még annyit, hogy ez a kis pöttyös különösen szép :)