szerda, február 13, 2008

Úrihímzéses lepedőszél

2005-ben a XXI. Vizuális Művészeti Hónap pályázatára készült ez a hivatalos nevén: úrihímzéses lepedőszél! Be is válogatták, szerepelt a kiállításon :) Azóta várja, hogy készüljön belőle valami :)

Ez az egyetlen olyan munkám, ami szigorú, pontos tervezés eredményeként jött létre, amelynek hosszas kutatómunka előzte meg elkészültét. Sajnos már nem él bennem elég elevenen a készülés menete, nem emlékszem az elképzelésekre, mozzanatokra, amelyek alapján olyan lett a hímzés, amilyen (azért is kezdtem blogot írni, hogy az ilyenfajta élmények, gondolatok megmaradjanak), de az biztos, hogy hónapokig, talán egy évig is készült.

Folyamatosan gyűjtöttem a nekem tetsző motívumokat, és addig-addig rakosgattam őket egymás mellé, amíg ki nem alakult a végső, hagyományokhoz hű mintarajz.

Teljes korhűségre törekedtem, anyagban, színben, motívumokban, és azok elhelyezkedésében, öltésfajtákban, egyszóval mindenben. Elolvastam minden fellelhető, ezzel a témával foglalkozó cikket, könyvet.

Eléggé vegyesek voltak az érzéseim a megvalósítás terén. Tetszett, hogy meg kell oldanom egy feladatot, de túlságosan meg volt kötve a kezem. Olyan színekkel kellett dolgoznom, amelyeket amúgy sosem alkalmaztam volna együtt, és bár a felhasználható motívumok nagyon közel álltak hozzám, azok elrendezése, egymásmellettisége is szigorú szabályok szerint alakult. Nem sok tér jutott a kreativitásnak, de azt a végtelenségig próbáltam kihasználni.

Nincsenek megjegyzések: