csütörtök, január 03, 2008

Cafatos koszorú



Korábban már bemutattam nektek a "cafatos" technikát, amiben egyre több lehetőséget látok, és ráadásul annyira élvezetes is csinálni! Be is mutatnám a legújabb művemet, ami jelen pillanatban konyhaszekrényajtóként funkcionál . Átmeneti kényszermegoldásként született, ugyanis leszakadtak a fiókok :))), és hát nem nyújt valami szép látványt a tátongó lyuk! Amíg nem sikerül találnom valami szép régi tálalószekrényt, ez a függöny lesz fenn.

A koszorút egy a konyhámban lévő fehér szárazvirágokból álló koszorú ihlette, ami már évek óta megvan! (Majd felteszem a fotóját)


Elkészítése hihetetlenül egyszerű. Miután megvarrtam a függönyt, kijelöltem annak a középpontját, és rajzoltam köré egy kört! A körvonalra merőlegesen kezdtem el felrakosgatni a csíkokra vágott anyagdarabkákat.



Egészen addig folytattam ezt a műveletet, amíg szép tömött koszorúformát nem kaptam, és már nem látszódott az alap.








Ezután beborítottam a koszorút vízben oldódó fóliával, és alaposan legombostűztem, hogy ne csússzon szét az alakzat.




Ezek után betuszkoltam a varrógép alá, és letűztem!

Sokat variáltam, hogy hogyan tűzzem le, végül a szálakkal párhuzamosan haladtam cikkcakkban.

A tűzés módján nagyon sok múlik, mert ezzel határozzuk meg, hogy mely részeket rögzítjük az anyaghoz, és melyek fognak "lebegni" és egy idő után kirojtosodni! Vagyis magát a textúrát határozzuk meg a tűzés mikéntjével.


A virágokat különböző vastagságú, szövésű nyers, és fehér vászonból vágtam ki! Az eltérő szövési módnak azért van jelentősége, mert így rojtosodni sem egyformán fognak.

A virág elkészítéséhez kört vágtam ki a vászonból, háromszor félbehajtottam , így egy hegyesszögű háromszöget kaptam, aminek a rövidebb oldalát ívesre vágtam, és az egészet kihajtogatva megkaptam a virágszirmot.


Gombostűvel egyenként rögzítettem a szirmokat....

...majd letűztem őket, mégpedig úgy, hogy középről indulva minden egyes szirmot érintsek, mert így a rojtozódánál megmarad a sokaszirmos alakzat.



Ezután az egészet betettem a fürdőkádba és hideg vízzel addig zuhanyoztattam, amíg teljesen le nem olvadt róla a fólia. Ezután betettem a mosógépbe és magas fordulatszámon kicentrifugáztam, majd hagytam megszáradni, és íme:





10 megjegyzés:

Elizaniko írta...

Nagyon tetszik a koszorú, közönöm, hogy megmutatad !

KicsiKató írta...

Eszméletlen jó lett! Nagyon kíváncsi vagyok, milyen lesz majd kirojtozódva! Engem egyelőre az organzás megoldás vonz, már el is kezdtem gyűjtögetni az anyagmaradékokat, hogy kipróbálhassam.

claudius írta...

Nagyon szép lett! Érdekes technika:))

Kicsoda írta...

Tudod mi a baj ezzel Anna, hogy arra a szekrenyre nem fog ajto kerulni, mert ezt annyira jo nezni:-) Esetleg az evszak valtozassal majd masik koszoru/virag kerul ra:-)
Mi a helyzet a masik cafatossal? lett belole valami?

arcencil írta...

Írtó klassz! Tényleg van fantázia ebben a technikában. Ezt a fóliát hol lehet beszerezni???

Ledeczki Anna írta...

Kicsoda! A másik még várja az ihletet:)))

Arcencil! Én a Meseboltban vettem, aranyáron :)))

Ledeczki Anna írta...

Elizaniko! Örülök, hogy látlak! Nagyon szép lett a hajtogatott virágod! Olvastam, hogy gondban vagy, mi is legyen belőle! Hát tényleg elég behatároltak a lehetőségek a súlya, és a merevsége miatt! Az enyémből párna lesz hintaágyba, persze már csak a nyáron :)

Hajnikri írta...

Szia Anna!

Néha benézek hozzád, csodálkozom egy nagyot és megyek tovább. Aztán megint benézek és megint eltátom a szám. Ahogy most is. Ez a koszorú nagyon klassz ötlet, terítő gyanánt is biztosan jól megállná helyét. Hajnikri

Elizaniko írta...

Eldőlt a hajtogatott virág sorsa. Egyelőre faliképként funkcionál. Ha meguntam, vagy már nem akarom a falon nézegetni, akkor ülőpárnaként folytatja pályafutását.
Mégegyszer köszönöm a leírást.

Névtelen írta...

Hi!
How wonderfull ide'!!!
I Love that very much.
Best regards from finnish granny who has a small house in hungary and coming soon there.
Tuula