szerda, október 03, 2007

A tűzés rejtelmei - megvilágosodás nélkül!

Egy többféle szálsűrűségű anyagból és színből álló takarót tűztem BSR-rel, de pár óra után elkezdett öltéseket kihagyni, ami elég bosszantó tud lenni, mert ilyenkor vissza kell menni arra a pontra, ahol az öltés kimaradt, majd folytatni a mintát, és így egy vonal helyett kettő lesz, ami elég ronda.

A gép használati utasítása szerint ez tűprobléma, így hát kicseréltem a tűt egy hegyesebb quilt-tűre, de semmi változás, majd újabb tűcserék következtek, de semmi. Majd alsószálcsere következett, de ha egy ideig működött is a dolog, később újból visszatért a probléma.

Na jó, nyugi, nem baj, hogy a takaró már tele van a tű ütötte lyukakkal, és órákat töltök a varrás bontásával, majd egy újabb tűcsere után századszor is nekifutva, reménykedve, remegő kézzel, bízva a csodában, hopp, újabb varráskihagyás......megbolondulok, valamit földhöz kell csapnom....aztán újabb próba, gép szétszedhető részeinek szétkapása, portalanítása, de minden változatlan.

Utolsó nekifutás. A BSR-t használtam, és derengett valami, hogy valakinek már voltak hasonló problémái vele. Hát utánanéztem a fórumon, mielőtt még kidobtam volna a csodagépet az ablakon-na jó ez túlzás, de már elég erőteljesen szentségeltem, ami miatt a férjem is kezdett kissé ideges lenni.

Na szóval ott azt találtam, hogy a BSR nem szeret egyes színeket, sőt a hirtelen színátmeneteket sem szereti! És az sem mindegy neki, hogy milyen a szálszerkezete az anyagnak! Hát elég kis kényes szerkezet! Tehát nem volt véletlen, hogy hol működött, hol pedig nem!
Úgyhogy kikapcsoltam BSR-t, és a sima szabad gépi tűzést használtam, amitől egy fokkal jobb volt a helyzet, de még mindig akadtak kihagyások!
Másnap irány a foltvarró bolt, tanácskozás az eladókkal, de eredmény nincs! Vettem egy hímzőtűkészletet, és egy guriga cérnát alsószálnak!

Hazamentem, tűcsere, alsószálcsere, a felső szálat is megfeszítettem egy kicsit, mert korábban nullán volt, ja és nincs bekapcsolva a kislámpa(állítólag a visszatükröződő fény is megvadíthatja a BSR-t), és láss csodát, minden gyönyörűen működik, egészen addig, amíg egy műszálas anyaghoz nem érek, amin kis festett virágok vannak. BSR kikapcs, és minden nagyszerűen működik, csak ki kell kerülni a virágokat, mert ott változatlanul kihagyja az öltéseket!

Szóval nem tudom mitől oldódott meg a probléma, szerintem mindentől együtt.

A tanulság, amit a fórumon már többektől hallottam, de én még nem éreztem eddig, hogy minden gépnek lelke van, ki kell ismerni, meg kell tanulni bánni vele, együtt kell működni vele!

1 megjegyzés:

Bolyka írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.